En vecka sedan värmen

Nu har jag varit hemma i en vecka eller igår hade jag varit hemma i precis en vecka. Denna vecka har varit fylld med händelser.
Måndagen:
Blev hämtad av mamma på Arlanda, planet hem var lite försenat men inte allt för många minuter. Hem till mammas lugna hem. Fick grönsaker och dipp till middag, jag var i himmelriket! Slockna på soffan kl 18, blev väckte tre gånger men inte till något resultat.

Tisdagen:
Börja dagen med gröt, mmm havregrynsgröt, sedan ägnade jag några timmar åt examensarbetet. Mitt på dagen åt jag lunch med Tove nere på staden, mitt favoritställe naturligtvis Lantkrabban och jag åt det jag alltid äter Ceasarsallad. Hem från staden för att fortsätta med examensarbetet, plockade ihop det och skickade in det till handledaren.
På kvällen blev jag bjuden hem till Tove där alla mina Norrtanvänner var, riktigt mysigt!

Onsdagen:
Upp tidigt, jag och Perra hämtade Jenny ute i Kapellskär för att sedan vända bilen söder ut mot Stockholm. Jag och Jenny blev avlämnade på Centralstationen och där påbörjade vi resan ner till Linköping med x2000. Det som var lite skumt var att jag hade bokat min biljett ner den 3 november och Jenny dagen innan vi åkte. Vi fick sitta bredvid varandra. Sjukt mysko men riktigt trevligt. Eller nja jag blev ju åksjuk efter halva vägen.
Direkt när jag kom ner så var jag iväg på ett möte med min tutor där jag fick handledning på mitt underkända arbete. Riktigt bra!
Sedan ringa jag Richard så vi kunde träffas, det var så himla bra, jag kunde knappt hålla fingrarna i från honom. Jag kan inte förstå att sex veckor kan kännas så kort men ändå så himla långt. Vi lagade middag och kramades resten av dagen.

Torsdagen:
Fortsatte med examensarbetet typ hela dagen. Lagade julmat och gjorde julgodis till festen dagen efter.

Fredag:
Hann knappt med någonting, skrev lite på examensarbetet. Var upp på universitetet och kollade på luciatåg. Hem hämtade stolar och bord från alla håll. Möblerade om lägenheten till julfesten som vi hade på kvällen. Lagade mer mat, dukade och hade en riktigt mysig kväll med alla Linköpingskompisar.

Lördag:
Tog det lugnt, skrev på examensarbetet och var iväg en sväng hem till Robin på glöggfest. Det var trevligt men jag kände mig lite opepp när jag visste att jag behövde skriva på examensarbetet dagen efter. Det blev en tidigt kväll. Somna på Richards soffa.

Söndag:
Gick upp tidigt, började skriva på examensarbetet, kom en bra bit. Vid femtiden kom mamma ner så då lagade vi en middag med allehanda julmat, pizza och nylagade hamburgebiffar. Det blev rester helt enkelt men det var väldigt gott.

Måndag:
Gick upp tidigt för jag skulle operera knät, kände mig inte alls nervös. 8.20 kom jag in i operationssalen och fick frågan om jag ville sövas eller bara få lokalbedövning. Läkaren valde att jag skulle sövas. Sagt och gjort så sov jag och vakna upp en timme senare med ett paket runt knät. Det gjorde ont så jag fick tabletter på en gång. Efter besöket på sjukhuset fick jag åka hem, det var bara att ställa sig upp och promenera där ifrån.

Det var inget fel i knät, det ligger ytligt vilket innebär enligt läkaren att jag kommer bli av med det men att det kan ta upp till två år innan det är borta. Typiskt obra!

Efter sjukhuset åkte vi hem till mig, packade och började färden mot Norrtälje.

Väl hemma la jag mig på soffan och sov, vilket är mitt vanliga tillstånd runt 19-20 tiden, då somnar jag om jag inte pillar med något för att hålla mig vaken. Det värsta är att jag sover så hårt att jag blir helt borta. Jag tror att det är Jetlag fortfarande.

Tisdag:
Idag har jag pluggat hela dagen. Det går verkligen bra för tillfället, vi har också fått tillbaka examensarbetet från handledaren och det såg bra ut men mycket småsaker som ska ändras.

Ikväll blir det den tredje filmen av Stieg Larsson, ska gå på den med mamma och moster, lite avslappning behöver man.


Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0