Godkänd!

Det var en rackarns tur att jag inte anmälde mig till första omtentan i PA3. Det var tydligen så att det var en tjej som skrev på ett liknande sätt som mig, ett sätt som jag blev underkänd på. I alla fall så tyckte de andra tutorerna att den tjejen skulle bli godkänd för att det är innehållet som räknas och inte sättet som man skriver på. I och med detta så tyckte då min tutor att det inte var rättvist att jag blev underkänd på grund av skrivsättet när innehållet var godkänt. Yeah mig! Detta innebär att jag bara har examensarbetet kvar för att bli färdig lärare. Det ser väl relativt bra ut tycker jag med examensarbetet. Jag har skrivit om nästan alla texter så att de ska överensstämma med de krav som min tutor sa att man ska ha. Detta har jag även fått bekräftat från handledaren i examensarbetet också även fast hon inte har satt en kommentar på texten.

I förrgår gjorde jag min trip till Richard, det var dagen då det var snökaos i Sthlm. Det är såååå konstigt att snön lyckas chocka en hel stad varje år. Det är ju som att Stockholmarna inte har kört i snö tidigare. Här är ett tips; kör lite långsammare än vanligt, gasa inte upp för hårt så att däcken slirar för detta kan medföra att vägen blir väldigt hal tills nästa bil kommer körandes vilket kan ge resultatet köra av vägen. Sedan är det också väldigt bra att inte bromsa in för snabbt heller då detta ger samma resultat som att gasa för hårt. Håll avståndet!



Igår fick jag en chock; Saab är nedlagt, ingen mer min favoritbil! Ah hur ska detta gå när jag ska köpa bil?
Jag får köpa Volvo helt enkelt, har blivit lite fäst vid dem också, det löser sig nog.

Ja just det, i förrgår var jag, Richard, Richards lillasyster Lovisa och henne kompisar i våg och kolla på några från Idol. Det var trevligt att få gå i affärerna och sedan lyssna på musiken.



Senare idag ska jag iväg på Julbord med jobbet, det ska bli riktigt trevligt. En sväng fram och tillbaka till Åland med Rosella.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0