Ojojoj Bangkok

Ja jag måste ju erkänna att Bangkok inte ligger på min toplista över huvudstäder, nog för att jag inte har varit många men utav de jag varit i så är den här sämst.

Igår gick jag och Jenny på bio, vi såg New moon, haha, vilken tonårsfilm! Det fanns episoder i filmen där jag skratta så mycket bara för att det var (som Richards lillasyster säger) så himla Fjortis. Jag är verkligen glad att det är så billigt att gå på bio här i Bangkok, vi betala knappt 30 kr för biljetten.
När filmen var slut så gick Jenny och jag ner till en taxikö på MBK stod där i 40 minuter och sen sa vakten att "Nej men nu är det stängt, gå ut och hitta en egen taxi." Jaha, så det var ju bara att gå ut från byggnaden. Utanför så blev vi erbjudna huttlösa priser på taxi, och efter att ha åkt till varuhuset för 80 bath så ville vi ju inte åka där ifrån för 200 bath. Vi försökte med alla bilar att få taxameter vilket de egentligen ska köra efter men alla bara vinka bort oss. Vi försökte väldigt länge, helt plötsligt stod det en kvinna brevid oss som skällde ut alla chafförer som nobbade oss. Hon försökte verkligen hjälpa oss, men insåg snabbt att all var idioter eller muslimer som hon kalla det. För enligt den här kvinnan som hjälpte oss så fanns det bara vissa bra människor och de var inte muslimer eller kom från södra asien.
Hon tog med oss på en promenad längre bort där hon stoppa en taxi och förklara för oss att det var en riktigt hygglig man och att vi i fortsättningen skulle satsa på buddhister som kör taxi.

Idag började vi dagen med frukost klockan 7.45 för att sedan åka till Thack to thack, Bangkoks stora helgmarknad. Jag tror att det är runt 1000 stånd där med alla möjliga prylar. De säljer till och med hundvalpar där, fast enligt svenska mått mäta inte gamla nog för att lämna sin mamma. Lite hemskt att se men ändå roligt på något sett att få klappa på dem. Efter 4,5 timme där så åkte vi till MBK för att äta på donken, vi är så trötta på Thaimat så vi åker långa vägar för att få äta mat som vi vet vad det är. Ja vi är skittråkiga men lång tid med samma mat gör att man vill äta känd mat.
Efter lite mat i magen så åkte vi hem till hotellet där jag kolla på en film och packa om i min väska så att jag fick plats med alla nyinhandlade saker.

Ikväll så var vi tillbaka på MBK för att äta middag, det blev ytterligare ett känt ställe, på Pizzahut och det var verkligen god mat. Efter lite prat så kom vi fram till att vi skulle nog gå och se en film vilket vi gjorde. Vi bokade vip-biljetter, vilket innebär att man får en drink innan bion börjar, får godiset serverat vid platsen, en skön fotölj att sitta i och en filt utifall att man fryser, vilket man gör.
Det har verkligen varit en riktigt rolig kväll!
Och det stämmer att det är enklare att ha en kille med sig när man åker taxi för det var inga problem att få tag på en ikväll när Gustav och Stefan var med.

Snart åker Jenny, det är verkligen tråkigt, ja jag vet att jag åker om precis ett dygn men jag blir ju lite själv ju och jag gillar sällskapet.

Idag fick jag ett mail, eller det kanske var igår men jag såg det idag, från Tove. Det var verkligen roligt att höra från henne, det var så länge sen.

Nu blir det sängen eller kanske lite sitta snack med Jenny innan hon far.

Tjing tjong plong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0