Sista dagen på stranden

Vakna morgonen av att Jenny kolla ut genom fönstret, jag såg sol men i alla min morgondimma så såg jag den enda blå strimma på himmeln. Och nej sista dagen på Lanta började inte med sol, här var det mulet.
Jag och Jenny åt frukost på Thaiskolan, sedan gick vi en sväng till resebyrån och bokade transfern som går halv sju utanför vår skola. Usch sååå jobbigt, men vi får det positiva i det hela, vi får ju faktiskt en hel dag i Bangkok.
När vi klev ut från resebyrån så började solen titta fram och vips så var det blå himmel och sol! Toppen för då kunde vi jobba lite på vår bränna för det lär ju inte hända i Bangkok.
Vi var på stranden enda tills det kom in de mörkaste molnen över Lanta så då gick vi iväg och gick på skönhetsbehandlingar resten av dagen.
Jag har fixat fransk manikyr, fått massage och klippt mig. Att klippa sig kosta cirka 40 kronor så då måste man ju passa på att göra det.
Hos frisören fick man håret tvättat och masserat, de hade en säng som man låg på under tiden som ens håret fick behandling. Inte som när man tror hos den svenska frisören att nacken ska gå av på grund av den obehagliga vinkeln på kroppen. Efter tvätten gick man i väg och satte sig i en mjuk stol och fick frågan, You want to look sexy or sweet? Haha, självklart valde jag ju sexy! Resultatet blev riktigt bra, mitt trassel är som borta.

Imorgon bär det av till Bangkok och där ska shoppas, jag har 7 kilo vikt kvar att fylla innan jag kommer hem.

Tjing

Ps. många pussar till en viss person, du vet vem du är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0