Nytt jobb

Idag har jag jobbat första dagen helt själv på hemtjänsten, eller med mina kollegor men jag har åkt runt helt själv till klienterna. Det är lite halvmysigt att jobba på hemtjänsten, jag glider runt i min bil, hem till gubbar och tanter. Det är ett lugnare jobb än vad det är på OKQ8 (som jag förövrigt har tröttnat riktigt mycket på den senaste tiden). Min glöd för jobbet där är borta men det kanske blir så efter fyra års arbete.

Just nu försöker jag börja med mitt examensarbete men det går sååååååååå segt, jag kan inte skriva, vill inte skriva och måste skriva i alla fall minst två timmar om dagen som det ser ut just nu.
Hur jag ska orka det med heltidsjobb på hemtjänsten får jag se.

Jag frågade min chef idag om jag kan få ledigt på söndag så att jag och R kan åka på minisemester till Göteborg å åka karuseller med Emil och Lillvor, det kan bli riktigt kul!
Chefen skulle kolla på det men var inte ritkigt hundra men sen på vägen hem (fick skjuts av chefen) la jag ut en snyfthistoria och då lät det ännu positivare med att få ledigt, hoppas hoppas, jag vill!

Jag ska sälja guld så att jag blir miljonär, eller rättare som sagt att jag får lite mer pengar på fickan. Dock har det där brevet från företaget som ska köpa guldet inte hört av sig än men det kanske har att göra med att jag har adressändring, hoppas det kommer imorgon. Det är så jobbigt att ha adressändring, inget kommer i tid eller så är det jag som är riktigt otålig kanske, vem vet...

Det är inte många veckor kvar tills jag får flytta hem till Linköping igen, jag längtar lite smått då det är så påfrestande att umgås med mamma och hennes kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0