Bakis och skakis

Dagen har gått som i en dimma för mig hela dagen, helt superbakis och väldigt trött.

I förrgår träffade jag Linneas lillasyster på Thai cat, drack lite öl snackade, Liza och Johan berättade om sin otroligt spännande resa som de gör genom Asien. Sedan gick det över till bara allmänt prat om allt och inget. Kvällen blev sen, jag kom hem halv tolv, vi satt enda tills personalen ville gå hem. Vi bestämde att det fick bli en middag dagen efter.

Igår så låg jag, Jenny och nästan resten av skolan på stranden för det var första gången på en och en halv vecka som det inte regna. Jag brände mig på tre ställen på armen, gjorde inte ont men såg inte allt för strålande ut eller det var kanske det de gjorde?
Klockan sju var det bestämt med Liza och Johan att vi skulle äta, jag bjöd in Jenny och Anna (inte hon jag skriver med) så dem hängde också med.
Jenny och jag kom först till restaurangen och efter ett tag kom Anna men ingen Liza och Johan. Jag hade medvetet valt en lite mer Thailändsk restaurang som var lite svårare att hitta till och när de inte kom så blev jag orolig över mitt val. Slängde i alla fall iväg ett sms och då visade det sig att massagen dem gått på innan hade tagit mycket längre tid än beräknat.
Vi åt god mat och började dricka lite öl, Jenny åkte hem tidigare och jag, Anna, Liza och Johan beslöt oss för att dra vidare ner till stranden för att ta nån öl till.
Denna nån öl till slutade med 21 flaskor öl delat på fyra personer, flaskorna är inte så små heller, det är väl ungefär 70cl i varje. Men vi hade riktigt trevligt där nere, snacka om allt mellan himmel och jord igen. Efter ett tag gör vi upptäckten att det är ju bara vi och personalen kvar, vissa ur personalen hade till och med lagt sig för att sova i en koja men vi fortsatte prata och dricka mera. Lyssna på gyllene tider som så tydligt ska representera Sverige där, i och för sig så har de Abba, Timbuktu och någon mer, a ja Koh Lanta är tyvärr väldigt försvenskat.

Tiden gick och jag gjorde upptäckten igen att det inte var mörkt ute längre utan att det verka bli mer åt det blå hållet på himlen. Vi kolla på klocka och fick världens chock när vi insåg att den var 4.40!
Jag var redigt full och tänkte sluta dricka men Liza bjöd mig på en till och dum som jag var drack jag den också.

Vårt festande slutade klockan 5.45, jag skulle egentligen upp tidigt runt 8 men det var ju ingen chans att det skulle fungera, klarade knappt att gå hem så en kille ur personalen gav mig skjuts de ynka 200 meter som jag har hem från den baren.

Det gick toppen att ta sig in genom entrédörren men sen när jag skulle smyga in genom sovrumsdörren så tappa jag nyckeln i väskan och kunde inte hitta den igen. Innan jag åkte från baren så hade jag skickat sms till Jenny så det visade sig att hon vaknat till av det och var inne på toa när jag satt utanför vår dörr. En liten knackning och hon öppna, sen var det lugna gatan, hann dock prata en snabbis med Richard på msn innan jag somna klockan 7. Klockan 11 vakna jag till och insåg att det var strålande sol så jag och Jenny drog ner på stranden, man skulle kunna säga att jag var rätt rund om fötterna fortfarande.

Resten av dagen har jag gått runt i min dimma enda tills jag fick vätskeersättning som nästan helt tog bort min huvudvärk.

Jag sänder en tanke till Liza och Johan som har suttit hela dagen på en buss till Bangkok, tydligen med dålig AC.

Imorgon får jag gå upp tidigt och ta igen plugget som jag missade idag.

Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0