Bränd

Nu har det varit sol i tre dagar i sträck och jag har naturligtvis tillbringat dessa dagar på stranden för att bättra på brännan.
Igår var solen bakom moln men det var i alla fall sol, jag tänkte att då gör väl jag som alla andra och drar på mig Bronze oil, toppen! Bränd var ordet men förvånansvårt brun också.
På kvällen var hela skolan på Thai cat och åt hejdåmiddag för att Gustav och Carina åker till Krabi. Efter middagen drog jag och Jenny hem, jag kolla på filmen Marley and me och Jenny prata med Janne.

Idag vakna jag förvånadsvärt tidigt för att inte ha en väckarklocka på, upp äta en billig frukost på Thaiskolan och sedan snabbt ner på stranden där jag tillbringade hela dagen. Det som skiljde sig från gårdagen var att det var stekande hett och inte ett moln så långt ögat kunde se. Även fast jag har haft solskyddfaktor 30 på axlar och armar så är jag väldigt bränd där, kanske lite från gårdagen som blivit mer bränt.
Jag och Jenny har hoppat i de höga vågorna och det var verkligen jättekul att lyftas i land för att sedan bli utdragen igen.
När vi tröttnat på solen så gick jag, Jenny och Carina iväg och fick Aloe vera-massage.

Nu på kvällen så var vi några stycken som åt middag på en annan strand än var vi brukar äta, väldigt god mat. Dock har min fantasi på mat här nere försvunnit så det fick bli salamipizza.

Ikväll får det bli en film och lite hem- och Richard-längtan.

Åh jag vill bara hem NU! Trött på Thailand!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0