Lite fest

Igår firade vi Pelle på riktigt nere på stranden. Restuarangen hade dukat upp långbord nere vid vattnet, det var levande ljus och romans i luften, det är synd att Richard inte var där.
Jag åt Kyckling satay åh det var verkligen gudomligt men väldigt dyrt insåg jag sen när jag fick notan. Pelle fick en tårta i present av oss och efter middagen dropade in fler som fyllde på med dricka till honom hela kvällen.
Pelle och nån till släppte iväg eldballonger upp i skyn, det var riktigt roligt att se hur högt upp dem kommer. Tydligen ska man önska sig något och sen hoppas på att ens ballong flyger högt för det betyder tur. Ena killens ballong flög upp tre meter sen störta den ner i vattnet, men han har lite otur här i livet. Killen har tydligen kommit ner hit och blivit beroende av en drog som man inte får gå runt och ha på sig, straffet är avrättning. Han var lite otäck när han satt vid bordet, händerna skakade och han flumprata en hel del. Tydligen har han inte råd att åka hem till Sverige men så har han haft turen att hitta en tjej som är rik, hon ska betala hans biljett i utbytte mot giftermål i Sverige. Nog om det.

Efter middagen drog vi iväg till en annan krog som heter Ting tong (det betyder crazy på Thai), den låg precis nere vid vattnet. Personalen på Ting tong gav i praktiken en en joint när man klev in, man kunde bli erbjuden i alla fall, det luktade apa där på grund av marijuana. Personalen gick bara runt som stora leenden eller satt och rökte med gästerna. Det känns så skumt att sitta så öppet med folk som röker på, det har aldrig hänt mig förut. Jag var där till kl 2.30 sen åkte jag och Maria till Mr green och åt fyllekäk, och jo det var ris och kyckling igen för här finns det inga McDonalds.
Sen hem och där satt Jenny och prata med Janne på msn vilket hon även hade fortsatt med under mina sex timmars sömn. Hon ligger och sover nu istället.

Idag började dagen med min vanliga frukost; rostat bröd, yoghurt och juice plus en nytillkommen frukt för mig, Pomelo som är en jättestor citrus, smakar lite sötare än vad en grape gör.



Jag kan leva på den, priset är cirka 4kr.

Efter frukosten drog jag ner till stranden och låg där i tre timmar och pressa men sen helt plötsligt kom det några droppar så då gick jag iväg och fick en och en halv timme massage, grymt skönt!

Nu har jag spelat melodikrysset och det gick jättedåligt, det är svårt när man är själv. Resten av dagen ska jag nog bara vara hemma och softa. Vänta på att Richard dyker in på msn eller skype för vi har inte pratat med varandra på två dagar.

C'ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0