Men åh!

Jaha så idag har strömmen på hela Koh lanta varit avstängd, tydligen hade något gått sönder på ett ställe och för att laga det så stänger man av hela ön. Skit också! Det har varit riktigt varmt idag och när man inte kan ha fläktar igång ja då blir det ännu varmare.
Jag har istället för att plugga legat på stranden hela dagen och naturligtvis har jag brännt ryggen av solen och blivit bränd av maneterna i vattnet, vilken underbar dag!

Så i all min jobbighetsångest så bestämde jag mig för att gå igenom december månads inkomster och utgifter. Det visade sig att csn kommer betala ut 3910kr, vem lever på så lite?, och jag har räkningar som uppgår till kanske 3600kr och sen tillkommer en månads matpengar på runt 1500kr. Detta innebär, som de flesta kan räkna ut, att jag kommer få äta luft i januari eller bara önska mig pengar i julklapp, jippi vad roligt!
Jag som hade tänkt önska mig en blender, som kan krossa is, som är lila,  som jag sett från OBH nordica. Men adjö med sakerdrömmarna och välkommen pengarjulklapparna!

När jag var på väg från stranden idag så blev jag bjuden, av dem på massagestället, på mangosallad med röd chilli i, det var riktigt starkt och dem skratta åt mig och mina känsliga smaklökar. Som plåster på såren gav dem mig en kopp med isvatten, en pepsi och en gul mango. Dem är för roliga, jag fösökte fråga dem om de äter salladen som lunch eller bara som snacks men dem kan inte engelska så bra så dem bara skratta och fråga om jag ville ha mer sallad.

Nu när jag kom hem fick jag i alla fall duscha av mig all sand som jag också börjar störa mig otroligt mycket på, idag hade jag sand i hela hårbotten. Sen är det alltid sand på golvet i rummet och i sängen. Det är som att sova i en sandlåda ungefär och bo i en öken.

När internet och strömmen kom i gång igen så satte jag och Anna i gång med examensarbetet, det går bra, vi finslipar på lektionsplaneringarna just nu.

Ikväll ska det bli kyckling och ris igen, woho, på sunset nere vid stranden. Då vet man i alla fall att det blir gott om dem inte bytt kock just idag.

Tjing pling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0