Mmm ost och kex!

Jag längtar hem men ändå inte, hur kan det komma sig?
Jo för hemma blir man ren när man duschar och börjar inte svettas så fort man lämnar rummet där det finns AC. Men hemma så är det kallt och blåsigt. Sen är det väldigt mycket dyrare hemma än vad det är här. Här kan man få massage för 50kr det får man absolut inte hemma, det kommer jag verkligen sakna.

Det är bara två veckor kvar nu, helt stört att jag varit här nere i fyra veckor, det trodde jag att jag aldrig skulle klara av men nu har jag gjort det. Jag känner mig lite stressad över att det bara är två veckor kvar för min brunhet är nog inte på sin topp än. Visst min rumpa är vitare än snö men det hjälper ju inte för jag ser fortfarande väldigt blek ut, mamma är nog brunare än mig eller kanske inte men människor som blir bruna i svenska sommaren kan nog till viss del vara brunare än mig.

Åh när jag kommer hem vill jag ha ost och kex, ligga på soffan hemma hos Richard och bara njuta av tillvaron. För det är det som är det bästa med hemma, där finns Richard! Jag saknar honom väldigt mycket. Jag träffa en tjej här nere andra veckan som sa att det var tufft de två första veckorna och sen var det inte så jobbigt att vara ifårn pojkvännen. Men jag känner verkligen att längtan bara blir större och större för varje dag/vecka som går.

Idag har jag pluggat en del och insett att vi måste spurta på lite med arbetet om det ska räknas som klart om två veckor. Jag ska fortsätta skriva senare idag, just nu har jag tagit en paus. Sitter nere i soffan på skolan tillsammans med Anna (inte hon som jag skriver ex-arbete med) och slappar, hon spelar Farmvill och jag surfar runt på nätet.

Imorgon blir det först frukost på Slow down (inte Somewhere else som jag skrev igår), det ska bli riktigt roligt, hoppas bara att det är fint väder, det behövs för att humöret ska kännas riktigt på topp här nere. Sen ska jag och Jenny in till Saladan (staden på koh lanta), jag har tänkt shoppa lite julklappar om jag kan hitta några och kanske en klänning till mig själv.

Ytterligare en bra sak med att komma hem, ett internet som inte hänger sig eller är singellångsamt.

Näe nu ska jag nog tjata på Jenny att vi ska gå och äta middag på Xbath, vårt andra hem.

Tjing på dig! (som dem säger i filmen Casablanca)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0