uh en orm!

Jag kanner mig helt forstord, uh det vr en orm pa skolan idag. Jag satt p[ andra vaningen pa skolan nar jag horde ett skrik fran nedervaningen. Alla pa andra vaningen reagerade och sedan horde vi Maria skrika att det var en orm. Mia som driver skolan gick sakta ner och sag den hanga ner over dorrkarmen. Hon gjorde ett indianaJonesskutt over racket och sprang in till den andra skolan for att hamta en thailandare, han kom in med  en kvast for att forsoka mota bort ormen men insag att ormen var nastan over en meter lang. Sa han gick ivag och hamta nagot annat. Han lyckades fa upp dorren och putta ner ormen som snabbt ringla ivag ut pa var bakgard igen. Det ackligaste med hela grejen var att det sag ut som att ormen klattra langs vaggen utan att behova nagot som stod.
Sa nu har jag jattesvart for att ga forbi den dorren utan att kolla runt i hela rummet och trappen, sa psykiskt pafrestande. Jag trodde faktiskt inte att vi skulle ha ormar just dar vi bor men tydligen.

Idag sa har jag och Anna varit och besokt ena svenska skolan men det gick inte som vi hade tankt oss. Det sluta med att istallet for att lararen skulle genomfora lektionen sa ska vi nu komma till skolan nasta fredag for att halla en snabb lektion i geografi pa stranden. Dumt! Jag ska ju aka till Phi phi oarna nasta fredag men det kanske gar att komma dit senare pa dagen, ska kolla upp det senare.

Jag har hittat ett hotell i Bangkok som jag och Jenny boka idag, det kostar 1800bath vilket blir knappt 100kr i var per natt, tre stjarnigt, det blir lite lyx i alla fall.

Nu pa kvallen var vi pa en ny restuarang och at middag, Pelle fick valja eftersom han fyller 28 ar idag. Kul for honom. Maten var god, jag har val snart provat kyckling cashewnotter overallt snart har pa koh lanta. Har som fastnat for det sa imorgon ska jag testa nagot nytt. Vi ska ivag och kalasa for Pelle pa Thai cat, en av restuarangerna langs havet, det blir mat och sen en tarta. Vi kanske blir runt 10 personer, det blir roligt tror jag.

Nae nu ska jag vanta pa att mannen i mitt liv ska logga in pa natet sa att vi kan prata innan jag ska sova.

Tjing tjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0