Vilken dag.

Nu är klockan snart 20.20 och dagen har varit mulen ända sen i morse. Jag har pluggat nästan hela dagen. Allt har gått väldigt segt. Jag började med att gnälla för Mia (en av ägarna på skolan) och hon försökte få mig att se allt ur ett annat perspektiv. Sen kom Anna och Stefan över och då fortsatte vi gnälla lite tillsammans över arbetet och dess tröghet. Jag och Anna diskuterade hurvida vi ska göra med teoridelen och kom fram till att utöka och reflektera lite i texten för att se om det är den rätta metoden, slängde in lite Vyggan (Vygotskij en pedagog som skrivit om lärteorier) på det för att verka lite smart och det lätt väldigt smart när jag läste texten högt för mig själv. Dock kan väl både jag och Anna inse att vi inte kommit allt förlångt idag även fast vi suttit framför datorerna hela dagen. Imorgon tror jag att det får bli skärpning på den punkten.

På fredag ska skolan iväg till Somewhere else för att äta frukostbuffé, äggröra, bacon, frukt, bröd och mycket mer. Efter frukosten ska vi spela vollyboll i jämt fördelade lag med lika många tjejer och killar i varje lag. Yeah right! Den enda killen vi har är ju Mats, resten är tjejer på vår skolan. Hmm men Thaiskolan kanske ska vara med, vad vet jag?

På lördag ska jag iväg på en snorkeltur med skolan, vi ska runt till fyra öar och gå i en grotta, äta lunch på en strand. Det ska tydligen även där vara en buffé, smaskens! Jag kanske till och med får med Jenny på denna utflykt, hoppas det blir sol för då blir hon så glad.

Under min tid här nere, snart fyra veckor, så har jag hunnit läsa nästan fyra skönlitterära böcker plus kurslitteratur då.
Första boken var Ps. I love you; Skriven på engelska, den skiljer sig väldigt mycket från filmen som kom ut för ett tag sen. Jag gillade verkligen filmen men nu efter att ha läst boken så är den bättre.
Andra boken var Aldrig fucka upp; den var bra men hade ett konstigt slut, lite för förutsägbar tycker jag.
Tredje boken var Patsy Palmer, All of me; Även den skriven på engelska, den handlar om en barnskådis som är djupt beroende av droger och så får man följa hennes karriär och liv fram till för något år sedan. Om ni har lagt märke till det så finns det en solskyddsfaktor som heter Palmer-Cutler så är det i alla fall hennes märke.
Fjärde boken är en Shoppaholikers bekännelser; Den är rolig och lättläst, precis så som jag vill att en bok ska va just nu.

Jag hoppas verkligen att jag hinner läsa några böcker till under de två återstående veckorna.

Nu på kvällen, ja innan jag börjde blogga så kollade jag på Mammas pojkar, vad roligt och skönt det känns att få se lite svensk tv när den är som bäst men väldigt IQ-befriat, haha!

Idag har jag gjort ett väldigt bra inköp, datorn blir så varm här nere eftersom den tydligen inte är riktigt byggd  för den här värmen, en kylplatta med tre fläktar som man ställer datorn på och sen kopplar in USB-sladden, datorn är helt sval nu efter att jag börjat använda den. Det var ju inget dyrt inköp egentligen med tanke på att min dator fungerar hela min vistelse. 60 svenska kronor är priset.

Imorgon ska jag skärpa mig, gå upp tidigt, och ja mamma jag vet att 7.30 inte är tidigt men för mig är det de, plugga och ligga på stranden om det kan behaga sig att bli sol någon gång.

Vi hörs imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0