Yes!!

Nu har jag semester sista veckan på Koh lanta för att jag har skrivit klart mina delar, i alla fall tills jag kommer hem till Sverige där jag kan kolla upp resten av litteraturen. Så grymt bra! Men idag då när jag inte har kunnat sola så har jag suttit inne och rullat tummarna tills jag träffa Malin. För det är så att Malin läser matte A (gymnasienivå) och hon hade kört fast på ekvationer, jag sa att jag kunde läsa lite och se om jag kunde hjälpa henne. Tiden bara försvann, vi har suttit i fem timmar idag och löst tal, jag har försökt förklara och förklara och till sist knäckte Malin det. Så min dag har verkligen varit utmanande för mig. Jag trodde väl aldrig att jag skulle klara av att lära någon gymnasiematte men ack så fel jag hade.

Nu senare på dagen så kom Paula in från Thaiskolan och fråga om vi kände en kille, men igen av oss hade hört talas om honom. Tydligen har han rökt på och hamnat i en psykos vilket resulterat i att han gått runt naken på stranden och pratat svenska med Thailändare. Mats och Paula fick till slut tag på en vän till honom men hon var inte så nära och tänker inte komma och ta hand om honom, så han är fast med Paulan som inte känner honom.

Jenny och jag kollar runt på transfer till Krabi airport och hitta en sida som beskriver färjerna och om tider på dem. Haha sidan var så rolig, beskriver hur lång tid det tar att snubbla från Phuket till Krabi. Direkt översatt från engelska till svenska.



Ikväll ska jag nog bara ta det väldigt lungt, kanske ska iväg och ta EN öl med de andra men jag känner mig tveksam till det.

Åh nu regnar det igen, toppen! Missa en dag sol, usch!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0