Glad brud!

Igår fick jag prata med Richard en hel halvtimme, dock med lite avbrott  på grund av internet men i alla fall. Idag blev det ytterligare en halvtimme. Det är så himla skönt att se och höra honom även fast han ibland ser ut som en megabitgubbe från något gammalt tv-spel. Han är nyopererad och det är så skönt att allt gått bra!

Idag har jag legat på stranden och glassat hela dagen lång, hade solskyddsfaktor 50 på mig vilket resulterade i att jag inte har fått någon färg alls, verkligen toppen! Bland alla på skolan så är jag helt klart den vitaste av dem vitaste, blä tråkigt. Men imorgon ska det bli andra bullar, har tänkt ligga ytterligare en dag på stranden med ex-arbetet och ha solskyddsfaktor 25 istället, ska dock akta mig för att bränna mig för jag vill inte bli röd som en kräfta utan jag vill bli brun.

Det var väldigt varmt på stranden och jag behövde något för att skydda huvudet så jag gick en sväng till en liten butik i närheten för att köpa en hatt, men Hi there cowboy det fanns bara cowboyhattar och det är verkligen inget för mig. Det är något som min mamma skulle kunna fixa att ha på sig.
Jag hittade i alla fall en schal, jag fråga vad den kosta och kvinnan svara:
- 250 bath
Jag fundera och sa att det är för mycket och pruta ner det till 200 bath, kvinnan skratta och tog mitt erbjudande. Jag har nog antagligen blivit lurad igen. Så går det när inte Jenny är vid min sida när jag ska handla. Jag fick till och med betala 20 bath istället för 14 bath för vattnet, surt men men, det handlar verkligen inte om många kronor då 20 bath är cirka 4kr.

Nu på kvällen har det varit Halloweenfester överallt i stan, jag sminka upp mig lite men inte mycket mer. Maria som jag brukar äta middag med klädde ut sig till en fallen ängel med vit klänning, svarta vingar och svarta linser. Det blev en häftig kombo.
Vi träffades ett gäng på stranden och åt middag för att sedan åka iväg till en bar där de hade en utklädningstävling. Det var ganska många häftiga utklädnader.

Snart blir det kudden och lite chatt med mamma!

Tjing på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0