Oj oj bara 7 dagar kvar!

Ja nu är det bara sju dagar kvar innan jag åker, jag ska bara packa, städa, skriva tenta, vaccinera mig mera och pussa på Richard innan jag åker.

Idag hade jag fokus-semenarie i skolan, det gick riktigt bra! Igår fick jag mail från tutorn som berömde mig och jag citerar; "Jättebra Maria! Du har verkligen lagt ner tid på din text och gjort en bra jämförelse med en anna ledarstil."
Jag blev väldigt lycklig när jag fick detta resultat och idag på semenariumet så behandlade vi bara mitt fall, toppen som hollywoodfrun Maria skulle säga.

Idag fick jag reda på att vanliga influensavaccinet också fungerar mot svininfluensan så imorgon ska jag ta säsongvaccin istället för svinvaccin.

Datum till knäoperationen är satt, jag opereras den 14:e dec en vecka efter att jag kommit hem från Thailand. Ni får hålla tummarna för mig att det är en skada i knät för annars sitter smärtan ytligt och då går den inte att åtgärda.

Just nu sitter jag i Key för att skriva klart min KU 3, det handlar egentligen om fyra fem meningar till som ska skrivas men att skriva är inte min grej just nu, tappar alltid lusten när jag ska formulera mig. Att vara akademisk är fan svårt!
Richard sitter brevid mig och är duktig, han läser historia och det är en riktigt tung bok som han läser på engelska, stackARN.

Näe nu ska jag gå och köpa mig en burk vatten!

Tjing på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0