Praktik, träna, examensarbete, leva livet

Hur ska man hinna med att multitasking, efter praktiken är man helt död även fast jag bara har den ute i Malmslätt så känns det att man blir mentalt utsatt i sex timmar med eleverna.
Eleverna som förövrigt körde helt över mig igår när jag blev ensam med dem, det börja med bråk i hallen, fortsatte med lappar som gick runt så jag blev tvungen att ändra mina planer och ha samtal med tre av eleverna och sätta igång de andra eleverna med min plan. Det blev lite hattigt och oförståeligt vilket jag har sätt på resultatet men jag tror att man inte får förvänta sig allt för mycket av elever i den åldern. Idag däremot så var eleverna exemplariska mot mig men det kanske berodde på att deras lärare skällde ut dem efter noter på förmiddagen. Min handledare tycker att jag sköter mig bra, det är pyttesmå saker som jag glömmer och ibland säger jag fel ord som till exempel; Kan ni vara snälla att ta fram böckerna? handledaren tycker att jag ska säga; Ta fram böckerna så ska vi...., då förebygger man att eleverna säger emot mig. Än så länge har jag inte råkat ut för sådana elever som ifrågasätter mig.

Igår var jag på möte med en bibliotekarie, jag har ju känt att jag kört fast med examens-arbetet och att jag behöver hjälp och det fick jag utav henne. Bibliotekarien gick igenom olika sökmotorer och gav mig tips på ord som jag kan söka efter, jag kände mig verkligen på toppenhumör efter att träffat henne. Jag ska bara hinna ta tag i själva arbetet och läsa mer och leta efter forskning som passar vårt arbete och syfte.

Jag och Julia har börjat simma, vi var två timmar i badhuset, simmade, bastade och badade bubbelpool. Det var verkligen välbehövligt, min kropp har verkligen gjort ont efter massagen som jag var på förra veckan så då var det skönt att få sitta i värmen och mjukna upp lite i musklerna.

Nu bor Hilda med oss i lägenheten, hon är härlig och rolig tjej som pluggar jättemycket, själv blir jag bara trött av tanken på hur mycket hon räknar och läser, etc. Lärare har det nog lite slappare skulle jag tro även fast jag tycker att det är tufft att läsa PA3 och examensarbete samtidigt.
Det kändes som att jag var på väg att gå in i väggen, jag tappade helt livslusten, det var som att jag hakade upp mig på hur mycket det är som jag måste göra och inte kunde lösa det. Min kropp värkte bokstavligen när jag andades vilket kändes direkt obra. Nu när jag har haft kontakt med bibliotekarien och bokat möte med handledaren börjar det kännas bättre, men jag sitter fortfarande på massa stress i kroppen men det ska nog bli bättre när jag kommer till Thailand och bara har en sak att koncentrera mig på.

Men annars så är allt bra, Linköping är lite kallare men det hör ju hösten till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0