Tre dagar i Thailand

När jag landa i Bangkok efter 9,5 h flygning var jag supertrött. Jag hade suttit brevid en philipin hela vägen och kunde inte förstå varför han blev så himla glad över att sitta just brevid mig. Nu vet jag eftersom Thailändare är superfashinerade av vita människor. Ett tag hade jag tankar om att han skulle kidnappa mig när vi väl kom till Thailand men så när vi gick av planet försvanna han snabbt.
Det första vi fick göra på Bangkoks flygplats var att bli fotade utan glasögon och hatt för att sedan gå vidare till immigrationen där dem stämpla en hel massa i passet och på alla papper dem fick tag på. Väl ute från tullen kunde jag hämta min väska för att sedan checka in den igen, dock på vägen upp till där jag skulle checka in slog jag av en doft som inte var så trevlig. Kattmat tänkte Thailändsk den va. Uh, och det värsta var att jag var hungrig när jag klev av men jag tappa snabbt aptiten. Som tur var så var det bara på ett ställe maten lukta kattmat. Till frukost/lunch blev det anka och ris, jättestark mat men det gick ner.
Eftersom jag hade sex timmar till nästa plan gick så var jag tvungen att hitta på något att fördriva tiden med men som sagt det fanns inte så mycket att göra och med tanke på att jag var så trött så var fantasin låg. När det bara var två och en halv timme kvar så hitta jag ett spa så där tillbringade jag en timme med fotmassage och ryggmassage för bara 380 bath (cirka 60-70kr), toppen!
Sen blev det lite stressigt upp till planet för att kliva på, väl på planet så fick vi en majskaka (asäcklig) och kaffe plus en dessert(smaklös gele i en liten smörbytta).
På Krabis flygplats blev jag upphämtat av en bil som körde mig till Koh Lanta, det tog 2 h att åka hit där jag är nu. På vägen såg jag två elefanter på ett flak och en apa. När bilen rullade in till skolan så satt Jenny och Anna och väntade på mig, så skönt!

Första kvällen så regna det så vi fick äta middag på en restuarang här brevis skolan, västerländsk som jag är så beställde jag in en hamburgare med pommes, hamburgaren såg ut att ha ett eget liv så jag åt bara brödet och pommes sedan blev det hem snabbt i säng för mina ögon höll på att slå igen hela tiden som vi satt och åt.

Andra dagen så vakna jag efter att ha sovit 13 h så drog jag och Jenny in till Saladan, vilket är staden på Koh Lanta, där åt vi kyckling och ris till frukost, gick en sväng på stan och inhandlande flip flops, klänning och en väska till mig, det kostade runt 100kr kanske, billigt och bra.
Här nere är det flip flops som gäller för man måste ta av sig skorna innan man går in i butiker, resuaranger, barer och här hemma på skolan, enkla bra skor i the shit.

Efter en sväng på stan drog vi hem igen och gick på ansiktsbehandling, det var jätteskönt men eftersom jag blev akut kissnödig var slutet en ren plåga.

Jag har hyrt moped så att jag slipper gå överallt, mycket praktiskt när man ska ta sig runt här på ön. Dock är trafiken livsfarlig så här är det en som kör med hjälm!

Mot slutet av kvällen åt vi mat på ett trevligt ställe och drog vidare till en bar där Maria (en annan Maria) skulle träffa en kille.
Här på skolan finns det runt 3-4 Maria och 3 Anna så det är lätt att komma ihåg namnen.

Jag och Jenny delar dubbelsäng det går jättebra men sängen är stenhård, jag och Jenny kom fram till att det är som att sova på ett trägolv som sviktar lite med ett lakan över. Kudden är också helt fruktansvärd, stenhård och oformbar. SÅ jag längtar hem till min säng!

Idag har det gått i pluggets tecken, jag och Anna har åstadkommit ganska mycket men det är fortfarande väldigt mycket kvar. Men vi har i alla fall gjort framsteg!

Nu ska jag och Jenny iväg och äta mat på stranden med Maria.


Jag skulle gärna lägga upp bilder på bloggen men internet är såå himla segt så det får bli en annan dag!

Tjing på er!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, hoppas du får det härligt där borta! Här hemma är det bara regn och rusk. Hoppas arbetet går bra också =) Kul att jag hittade din blogg!

Kram Malin

2009-10-29 @ 13:28:55
URL: http://lillgurka.blogspot.com
Postat av: R

Tjing på dig!

2009-10-29 @ 20:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0