Produktiv dag

Idag vakna jag tidigt, gick hem från Richard, åt fruktost med Julia, varit nere på stan och ute på Ö&B. Jag och julia har handlat allt möjligt på Ö&B, det finns så mycket med braochha-saker som man bara kommer ihåg att vi har saknat på grund av att det finns på ett överskottsbolag. Vi köpte till exempel 4 påsar 500g chips, hur bra som helst, billigt och verkligen nyttigt.

Jag fick tag på hårfärg till ett rimligt pris, 75kr annars kostar den 105, jag är nöjd. Nu kan jag ju äntligen bli av med den hemska utväxten som stör mig så fruktansvärt. Jag kommer även bli klippt i helgen, Julia får ta fram den fina Ikea-saxen och hugga sig fram i min lockar, det är välbehövligt för håret ser ut som ett skatbo, haha. Även jag ska få den stora och läskiga äran att klippa i Julias hår, man måste vara lite snål i alla fall som student.



Jag har börjat rensa ut bland min kläder för att göra plats i garderoben till Hilda, men gud vad mycket med kläder jag har som jag aldrig använder. Det är ju klart att det är fullt i garderoben när det är 1/3 av kläderna som man absolut aldrig tar på sig.
Jag har flyttat in alla kläder som jag antar att jag använder i Julias rum, jag har hängt en del av kläderna på galgar. Kroken galgarna har jag satt åt ett håll och sen när jag använder ett plagg så ändrar jag håll på kroken, så på det sättet kommer jag märka vilka kläder det är som jag inte använder alls och kan då kanske slänga. Jag är så smart!

Ikväll blir det tacos till middag, lite mys i soffan med en av alla våra tio filtar (jag kan inte förstå varför vi har tio filtar men det har vi) och sen senare krypa ner i min säng ensam. Richard åker till Märsta idag så jag är lite gräsänka (ja jag vet att man måste bo med varandra för att kunna vara gräsänka men ändå).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0