Vill man vara fin får man lida pin

Igår fixade Julia mitt hår och det gjorde satans ont. Jag hade köpt en förpackning med en hätta och en virknål i, det blir ju så himla mycket lättare när man ska göra fina slingor. Problemet är ju att jag är otroligt håröm och får väldigt lätt tovor i håret och det var precis var jag fick. Det blev väldigt svårt att rycka upp något hår alls, men Julia gjorde ett bra jobb även fast jag nästan satt och grät under tiden.


Resultatet blev bra tycker jag, kanske lite för blont i det redan blonda håret men jag trivs i alla fall i utväxten nu. Jag tror att det kommer bli ännu bättre sen när jag kommer till Thailand. Det är bara fem veckor kvar tills jag åker och jag har mycket kvar att åstadkomma innan jag kan känna mig nöjd.
Jag har bokat en bibliotekarie och får förhoppningsvis tid redan den här veckan så att jag kan börja göra förarbetet med all litteratur.

Just nu sitter jag och Julia med en varsin dator i famnen och kollar på Mari Jungstedts film som går på fyran men vad fan är det med deras tal. Herregud, det är knappt så man orkar kolla med tanke på att det ser ut som att alla skådespelare är dubbade. Det är konstigt för det är ju svenska personer som har roller i filmen.

Jag var ut och promenerade med Clara idag, det var precis vad jag behövde för att bli av med min tjockisångest. Vi tog en runda uppe i Vallaskogen, jag har bara promenerat där en gång tidigare med Richard, det är en riktigt härlig runda och speciellt nu när det har varit så här bra väder som det har varit nu i helgen. Jag tror att min kropp behöver all sol den kan få så att jag blir fullt frisk.

Imorgon ska jag ut på min långa praktik, den varar i hela fyra veckor, det ska bli kul. Julia hjälpte mig att lugna ner mig inför den genom att förklara mina kursuppgifter. Tur att jag har henne! Efter praktiken blir det träning för hela slanten.

Näe nu blir det te och skorpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0