Tecken med blanksteg

Herregud varför kan inte Norrköping vara lite mer lik Linköping i studier och uppsatser?
Vem räknar tecken med blanksteg, jo naturligtvis vet jag att Word gör det men varför inte bara skriva; Si och så många sidor i 12p med 1,5 radavstånd. Då skulle man ju som Linköpingstudent fatta och tycka att det är lite lättare att skriva.

Det får bli att jag pluggar klart detta halvår, jag hoppas verkligen att vi slipper skriva en miniuppsats till för som gammal student nu så börjar man bli ganska trött på att skriva uppsatser. Salstenta varför inte? Eftersom vi ändå måste ha med all obligatorisk litteratur i uppsatsen så skulle vi väl lika gärna skriva ner det på en salstenta.

Jaja, jag är nog bara sur på att jag måste plugga klart detta halvår, känns så surt att upprepa samma utbildning som man redan läst i Sthlm.

Igår ringde jag till förskolan för att friskförklara mig men fick direktivet att stanna hemma hela veckan för att inte bli sjuk igen. Det var ju snällt för då har jag ju möjlighet att börja skriva på miniuppsatsen som bara ligger där och drar...

Ikväll ska jag och Richard mys i mysa med varandra, äta middag och kolla på film eller kanske Boston legal. Imorgon blir det examensarbete för hela slanten och sedan lite party party hemma hos Clara men jag får avstå alkoholen som det ser ut just nu på grund av förkylning och för att jag ska skriva examensarbete dagen efter igen.

Jag fick ett jättefint sms från Linnea idag, det gjorde mig så himla glad. Hon skrev att universitetet borde skriva Maria Fransson awesome på mitt examensbevis och låta mig bli lärare. Toppen! Tack Linnea!

Jag har en plan som jag kanske ska genomföra även fast jag har en kurs kvar, jag tänkte att om vi inte ska ha alldeles för många obligatoriska träffar nästa kurs så tänker jag söka jobb och ta det om jag får det under tiden och sedan säga till det jobbet att jag har vissa dagar som jag är i behov av att vara på universitetet. Det kanske kan gå!

Tjngeling för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0