Utbildning??

Jag blir inte klok på något längre.
I och med att jag flyttade min utbildning ner till Linköping så får jag en lärarexamen i grundskolans tidigare år. Jaha och det är ju bra men min inriktning som jag har från Stockholm är för förskola upp till år tre i skolan. Vilket enligt mig borde ge mig möjligheten att kalla mig för förskolepedagog men detta är inte fallet då Linköpings universitets förskoleutbildning ligger i Norrköping. Där jag nu för övrigt studerar Fölben vilket är en förlängning på lärarutbildningen för att bli förskolepedagog. Mitt problem är att jag redan läst det som vi läser i Fölben då detta togs upp i min inriktining från Stockholm.
Så enligt Linköping universitet så kan jag inte kalla mig förskolepedagog!
GaH!!! detta stör mig så fruktansvärt då jag vill bli både förskolepedagog och lågstadielärare.
Imorgon ska jag tillbaka till studievägledarna för att se över huruvida vi kan flytta min Linköpingsutbildning till Norrköping för att få titel förskolepedagog.

Så alltså kommer min examen ha vandrat från Stockholm till Linköping för att till slut plockas ut från Norrköping. Fast bara om jag har möjligheten att jobba i skola senare.

Åh krångel!


Igår gjorde jag även upptäckten att en av mina leverfläckar har förändrats från vanlig brun till svart och knölaktig. Så jag hoppas verkligen att det inte är något mer allvarligt med den. Jag ska till en läkare den 3 mars för att kolla upp den. Tydligen så är den här läkaren en forskare inom detta ämne så jag ska även få skriva på papper, om jag nu vill ställa upp på att han forskar om min prick, annars blir det väl bara en vanlig undersökning.

För övrigt så har jag varit hemma med feber den här veckan, det är nog sådant man får leva med när man är ute på en förskola och gör praktik. Barnens snor är som gift som gör vuxna väldigt sjuka! Jag får helt enkelt ladda om till nästa vecka och köra hårdare då.

I helgen ska jag och Anna skriva klart examensarbetet, tyvärr så har lärarna som sagt att de ska ställa upp hoppat av eller inte hört av sig, detta påverkar vårt resultat negativt men men, nu måste vi verkligen köra på.


Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0