Fääst!

Ja då är man verkligen tillbaka i Linköping igen, skolan har dragit igång för alla på universitetet och helgerna blir uppbokade långt i förväg. Ja me det menar jag att det är fester som planeras in bara för att man själv vill ha en fest.
Redan om en helg så blev det slagsmål över fredagen, men Julia insåg snabbt att hennes kalas får bli på lördagen med Melodifestivalen. Egentligen är det väl den bästa dagen för henne då detta faktiskt är hennes absoluta favoritdag, den dagen som Melodifestivalen drar igång, och alla oss andras värsta dag då vi måste vara tysta.
Så nästa vecka ser festschemat ut som följer:
Torsdag Kravall
Fredag fest hos Anders och Sara
Lördag Julias födelsedagskalas

Veckan därpå:
Lördag inflyttningsfest hos Clara och Kravaltinen

Mer fest blir det, jag ska ju själv boka in en helg med kalas dock känns det problematiskt då jag har två examinationer helgen efter att jag fyller. Åh jag som fyller så perfekt på en lördag.

I helgen blev det en lugn fredag med mobilen avstängd så att jag bara kunde vara med mig själv, jävligt skönt och avkopplande. På lördagen fick jag avnjuta en god middag med mina två favoritpersoner Richard och Julia. En riktigt god måltid; Ungspotatis, fläskfilé och hemmagjord rödvinssås, sallad och eget vitlöksbröd. Till maten drack vi ett gott rödvin. Till efterrätt åt vi chokladpudding med vaniljvisp. Ibland måste man få vara lite onyttig.
Efter maten gick vi iväg till HG och drack en öl och fortsatte snacka. Mycket trevlig kväll.
Jag och Richard avrunda natten hemma hos Emil och Lillvor med scones, te och en dansk film. Filmen påminner lite om silent hill men är inte alls på samma sätt. Svårt att förklara, den var skum helt enkelt.

Idag ska jag plugga, hålla tummarna för att Kurts operation går vägen och kolla på Paradise hotell.


Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0