Nytt år!

Jag säger som alla andra har skrivit på Facebook, Det här är mitt år!

Det är det här året som jag längtade efter för fyra år sen, det är året som jag är klar lärare, redo att ta in de stora pengarna (får jag hoppas i alla fall).
Detta innebär dock att jag också måste söka jobb för annars blir det ju inga pengar. Tar det så fort examensarbetet är klart!

Jag har försökt strunta i nyårslöften i år men det sitter nog för inpräntat att man ska ha ett så jag bestämde mig för att skita i, "gå ner i vikt", "träna mer" etc. Jag satsar på att lova mig själv att försöka leva sundare och göra hälsosammare val.
En sak som jag kan säga är att jag hittills har tränat 2 gånger det här året, haha, klart man kan när året bara varat i 4 dagar. Toppen tycker jag!

Min plan är nu att träna 3 dagar i veckan, kanske lägga till en dag i veckan som jag går på Yoga men det får bli när knät slutar strätta emot så jävligt. Knät gör ont men inte lika ont som det har gjort tidigare och det är verkligen bra.

Igår kolla jag in nya schemat och insåg att det blir många dagar i Norrköping, men kanske inte så farligt. Vi har väldigt många VFU-dagar och det gillar jag verkligen, för jag vill praktisera mer än vad jag läser litteratur på skolan.

I två dagar så har jag bakat två olika sorters bröd och kardemummaskorpor. Jag har kommit fram till att det är så himla mycket billigare att göra brödet själv än att köpa skiten, sen så smakar det ju också väldigt mycket godare.

Ikväll blir det nog lite mys i soffan med Mister Gustavsson och en film.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0