Hur snabbar man upp sin dator?

Jag har upplevt att min dator den senaste tiden har varit fruuuktansvärt långsam, ibland så illa att jag nästan har velat slänga skiten i väggen.
Jag har länge letat efter defragmenteringsstället i datorn men inte hittat den, men så av en slump idag när jag bjöd hem mamma och Per på fika så sa mamma;

- Har du kollat under fliken tillbehör där är den.
Jag skriker tillbaka att nej, du fattar ingenting för den här datorn har inte en sådan!!
Naturligtvis blir jag ju tvungen att undersöka detta utan att min mamma ser det, åh där, där under fliken tillbehör så finns skiten som jag har letat efter i ett år. Hur i helvetet kan det komma sig att alla mina sökningar har varit fruktlösa. Ajja skitsamma, nu är datorn defragmenterad och diskrensad, detta innebar för min dator att den hitta 14GB, 14GB?!?!? Hur i helvetet?
Tur var väl det för jag hade ju innan bara 9GB kvar och datorn varna varannan gång att det var för lite utrymme ledigt.
Så nu njuter jag av att ha en bra dator igen, tack mamma!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0