Sju sorter...

Det var igår som man skulle klättra över sju gärsgårdar och plocka en blomma i varje hage. Ja så att man har en blombukett under kudden senare när det är dags att somna in.
I Norrtan finns det inte sju hagar som ligger så pass nära varandra att man skulle orka klättra över dem. Jag ställer mig även tveksam till att det finns gärsgårdar till hagarna runt omkring här.
Men i alla fall, jag gav Linnea den blombuketten som min mamma plockat i sin trädgård. Så jag hoppas hon har fått drömma fina drömmar om sin Linus.
Själv plocka jag ingen bukett i år, jag gjorde det förra året och drömde drömmar om min dåvarande man. Men i år blev det inga drömmar. Jag satsar på nästa år med hela kitet, ska bara försöka hitta de där förbaskade hagarna. Så att det blir på riktigt menar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0