Sol!

Idag när jag vakna, klockan sex för allas vetskap, så var tanken att jag skulle slänga mig på en buss klockan sju för att gå till läkaren på drop-in-tiderna. Men just när jag satt och åt frukost och kände efter hur jag mådde så kändes det grymt mycket bättre än vad det har gjort på många dagar. Det känns nästan som om att jag var fullt friskus, dock vet jag att detta inte är sant. Men det det känns bra i alla fall.
Så jag tog beslutet att stanna hemma och jobba lite med mitt plugg, så jag tog en promenad till biblioteket och insåg att dem inte öppnar förens klockan tio, så då had jag helt plötsligt tjugo minuter att använda. Jag fortsatte vidare och gick till mammas jobb där jag tillbringade tio minuter för att sedan gå tillbaka till bibblan. Dem hade alla mina böcker förutom en, åh då till min häpnan så utbrast damen i infon; "Men gud varför har vi inte den här boken?? Den måste vi ju köpa in"
Så om några dagar så kommer den boken också, toppen! Detta kan bara ske i en liten stad som Norrtan, eller? Haha, ah antagligen.

Efter turen på bibblan så gick jag in på affären bredvid och där jobba Malin idag, ett snabbt samtal med henne och sedan hem igen.

Jag har ju kollat på väderleksrapporten hela morgonen och där har dem lovat sol och blå himmel, dock har det det inte varit det här.
Solen kom när fina Tove kom över på lunch, jag lagade en lasange som var väldigt god, dock en aningen för mycket salt. Vi har suttit i solen druckit kaffe och ätit vindruvor och sedan kollat samt lyssnat på min grannar.
Jag har som sagt nya grannar som är lite yngre, dem tar som sagt lite mer plats och går väldigt gärna förbi mitt fönster vilket jag upplever som väldigt störande. Men men, det är ju lagligt att göra så, så...

Nu ska jag börja läsa lite i en del av litteraturen. Jag håller även tummarna för att rörmokaren och elektrikern kommer och fixar allt idag.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0