Nu var det gjort!

Så nu sitter jag på tåget ner mot Linköping igen, härligt att komma hem, jaja, nu till det enda stora som hänt denna dag. Denna dag med stort D. Morgonen började med att jag vakna med ont i halsen och helt förskräckt för jag drömt om att jag hoppade fram över strand där det låg massor med ormar. Det djur som jag tycker är absolut värst på hela jorden. Jag var ypperligt glad att det bara var en hemsk dröm.
Jag tolka denna dröm som att det skulle komma massor med frågor kring Lpfö98, så mitt mål på morgonen var att läsa igenom denna minst en gång. Det gjorde jag på bussen in mot Sthlm.
När jag kom fram till min slutstation blev jag positivt överraskad, det fanns mer natur än vad min kära vän sagt tidigare.
Eftersom jag var en halvtimme för tidig så gick jag en vända runt i närmiljön. Åh härliga Sthlm med allt detta vatten. Precis vid förskolan så ligger det en Adidas outlet som jag besökte en sanbbis innan jag gick iväg till intervjun.
Jag träffade två arbetsledare, de förklarade för mig att enhetschefen var tvungen att infinna sig på en annan plats denna dag. Sedan berätta de att detta bara var den första intervjun och att om jag var intressant så skulle jag få
komma tillbaka, detta ska jag få reda på efter påsken. Innan dess ska jag ha mailat min löneanspråkan.

Detta är punkterna som vi behandla under intervjun:
  • Berätta vem du är.
  • Goda egenskaper som privat- och yrkesperson
  • Något som jag anser att jag behöver förbättra.
  • Min vision och mål med förskolan och detta yrke.
  • Lpfö98, vad anser jag om den och mina reflektioner kring den nya läroplanen.
  • Vad jag som pedagog kan tillföra till denna förskola.
  • Mina erfarenheter om pedagogisk dokumentation.
  • Min syn på hälsa
Jag tror att det var detta i stora drag, kan ha varit något mer som de ställde frågor om. Men ni som ska söka jobb kan ju förberedda er på följande punkter.

Jag känner att intervjun gick väldigt bra, jag har en sådan där skön känsla i magen. Pirr pirr!

Efter intervjun så åkte jag till kungshallen och åt min absoluta favoriträtt Fläskfilé Santa fee. Innan jag steg på tåget så slösade jag lite pengar på en Café latte och en riktigt smaskig chokladmuffins.

Idag känner jag mig så där glad att jag bara går runt och ler mot min omvärld. Jag hjälpte en gravid kvinna att komma upp från en stol på Din sko och har träffat en trevlig tjej på tåget som jag småsnackat med innan hon började ringa i sitt arbete.

Jag är en sådan där toppenglad tjej!




Ikväll kanske det blir bio, jag funderar på Avatar.

Nu ska jag fortsätta skriva på min uppsats och lyssna på Christer i P3.

Pussen & Kramen


Kommentarer
Postat av: Ida

Håller tummar! bra känsla är en bra sak!

2010-03-25 @ 19:25:08
URL: http://miraku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0