Söndag

Idag är det söndag, ja men det vet väl alla men det är inte vilken söndag som helst utan den söndagen som jag och Anna skickade in vårt examensarbete för första gången så examinatorn kan bedöma arbetet. Jippi!
Förhoppningsvis tycker han att de ändringar vi gjort är toppenbra och väntar på att vi kompletterar resterande som vi inte kunde göra den här helgen.
Hela helgen har gått åt till examensarbete och förhoppningsvis ger det resultat också.

Igår kväll så kollade jag och Julia på Bröllopsfotografen, den var helt okej, vi gav den fyra av fem möjliga stjärnor.

Jag skickade iväg en förfrågan till en person om vi skulle kolla på en film ikväll, på msn naturligtvis. Personen ifråga var inte vid datorn. Jag fick inget svar och personen loggade ut. Vad kan det betyda?
Vill personen inte umgås med mig eller loggades denne ut på grund av något annat.
Om det är det förstnämnda kan jag säga att jag tycker det är sjukt respektlöst och fegt, är det den andra anledningen så är det ju inget mer med det. Då ska jag fortsättningsvis ställa frågor via sms.

Vi har som uppgift i min kurs att skriva ett reflektionsdokument tills på onsdag som sedan ska behandlas på fredag. Till uppgiften så har lärarna rekomenderat littertur som ska kunna ligga till grund. Jag har snart läst hela den ena boken och kommit fram till att det inte finns mer än en mening som kanske skulle kunna hjälpa mig att stödja upp mina resonemang. Skitbok!
Den andra boken som jag behöver är Etik i pedagogiskt vardagsarbete, är det någon som har den och kan låna ut den till mig innan tisdag så vore det toppen!

Imorgon är det praktik igen, resan dit kommer bli toppen för nu är Julia tillbaka så vi kan snacka hela resan till och hem från Norrköping! Men jag känner mig nog inte alltför pepp på praktik, blir ju bara sjuk hela tiden, ah jag hatar snor!

Idag har jag funderat mycket på vad jag vill med ett förhållande.
  • Någon som tycker om mig för den jag är.
  • Vill vara med mig men ändå vill ha ett eget socialt liv på sidan.
  • Någon som visar mig respekt och som kan lyssna på det jag säger utan att behöva lösa mina problem.
  • Någon som vill ge lika mycket som den tar.
Det är ju inte så mycket som jag begär.

Om en och en halvvecka flyttar jag till mitt korridorsrum, det ska bli mycket spännande, jag får se vad det är för filurer som bor i min nya korridor. Jag vet att jag bara ska bo där i cirka två månader men mycket hinner ske på den tiden.

Jag har hamnat i en så sjukt konstig cirkel med min sömn, antagligen för att jag inte känner mig helt nöjd med min tillvaro. Men i alla fall, jag brukar runt 20.00 på kvällen börja känna att jag bör gå och lägga mig, så att jag slipper sitta och vänta på att klockan ska bli 22- 23.00, vilket är en mer normal tid att sussa. Jag funderar på om jag ska gå iväg till en psykolog jag med så att jag får prata med en person som kanske kan ge mig andra perspektiv eller vinklar.
Det kan ju även vara så att examensarbetet har gjort mig så här samt att det är väldigt mycket i min kurs just nu.

Jag får väl fortsätta plugga nu då, det är ju de enda som jag har att göra på min fritid.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0