En vecka att glömma

Veckan startade med en massiv ångest efter helgens bravader, sedan övergick den snabbt i att bli fast i sthlm för en natt. Två dagar kändes det typ bra och arbetsveckan avslutades med att jag grät på jobbet och var väldigt nära att säga upp mig.
Lördagen och söndagen är de enda bra dagarna den här veckan. Igår träffa jag Richard, vi fika i några timmar på Muren som ligger i gamla stan. Sedan slog min impulsiva sida in och då blev det även en tur till Östasiatiska museet.



Sjukt häftig upplevelse, väldigt mycket historia som nu i efterhand är svår att återberätta.

På kvällen hängde jag med en kompis, tog det lugnt, kolla på film och tillsammans försökte vi (läs han försökte förklara binära tal för mig) knäcka de binära talen med en annan talbas än tio.

Idag har jag varit hemma hos mamma och myst, hur härligt som helst. Tvättat alla mina kläder, fikat, bakat bullar, ätit tacos, firat farsdag och kollat på filmen Flickan, asskum film.

Den senaste tiden har jag sett väldigt många svenska filmer; I rymden finns inga känslor, Himmelen är oskyldigt blå, Cornelis och Flickan. Alla är bra på sina sätt, den jag gillar mest är nog I rymden finns inga känslor, tilltalar mig för att jag har det yrket jag har.

Nu ska jag ta tag i boken Eat pray love så att vi snart kan kolla på filmen, därefter ska jag nöta alla Harry Potter filmer så att jag kan se den nya filmen. Fast just den här biten tar emot eftersom jag tycker Harry Potter är läskig, måste skaffa mig en filmkompis.

Nu blir det sängen och ytterligare en jobbvecka att ta sig igenom, förhoppningsvis utan tårar.

Puss

Ps. Linnea, du hade rätt, det finns sjukt mycket fina kläder på sidan som du prata om, så därför shoppa jag loss för 3000kr :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0