Horoskop

Det finns dem som älskar att läsa bloggar men själv så älskar jag att läsa horoskop. Astrologi är så roligt, det kan stämma och det kan vara helt fel men ändå lyckas man vinkla det så att det passar in i ens liv.
I ett utav alla horoskopen som jag läser så stod det idag; "Största kärlekskällan finner du online, så ja, det är inte helt osannolikt att du kommer i kontakt med din nästa flirt på internet."
Hmm, jag har ju näst intill all kontakt via nätet med vänner och bekanta, eller menar dem att jag ska anmäla mig på en dejtingsida?
Samtidigt kan jag tolka in det på andra ställen, en viss person hörde av sig idag, var det då min kärlek?! Haha, jag lägger ner, går ut och har kul istället. Men som sagt horoskop är ett måste nästan varje dag.


Nu ska jag byta helt ämne, på radion i morse så hörde jag att det var chockartat många som skaffat barn och fick ut det lägsta i mammapenning. Detta mena dem på att det verkligen inte fungerade för dem, för det går tydligen inte att leva på så lite pengar. Ena tjejen som dem intervjua sa att om hon hade vetat om hur lite det var så hade hon nog väntat lite med att skaffa barn.
Men helt ärligt, hur kan man tro att man ska leva som en prinsessa om man inte tidigare har jobbat. En viss medvetenhet bör man väl besitta om man ska skaffa barn. Ingen tidigare inkomst ger skitdåligt med mammapenning.

Puss


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, det fattar inte jag heller!? Man får ju skitlite pengar om man inte jobbar. Skaffar man dessutom barn på det liksom..



Fast ännu mer arg blir jag på folk som säger att dom inte har råd med att pappan tar ut föräldraledigt mer än minimum. Om båda jobbar heltid. Hur kan man ha satt sig i en sån taskig sits att pengarna man förlorar på pappans högre inkomst r avgörande för överlevnad??

2010-10-27 @ 20:53:06
URL: http://miraku.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0