Lördag

Jag har varit en dålig bloggare, precis som jag skrev i förra inlägget men det händer så mycket som tar min energi just nu. Jag hinner knappt med att äta här hemma och då ligger inte bloggandet högt i status.

Jag ska i alla fall försöka uppdatera de två veckor som har gått:

Förra veckan började vi inskolningen av sex nya barn, det har gått väldigt bra och så som man förväntar sig att barn blir när dem börjar på sin nya skola. Detta har dock upptagit mycket av min energi.
Förra helgen spendera jag ner i mitt älskade Linköping, (ni förstår inte hur mycket man saknar staden förens man flyttar därifrån) fredagen var jag på afterwork tillsammans med Julia, Ida, Anja och Sofi. Det var riktigt roligt, kanske lite väl mycket förskolesnack eftersom det är vad de flesta av oss jobbar med, det var svårt att byta ämne när Sofi kom, haha.



Jag skulle säga att vi är lite skadade, haha!
Lördagen började med att jag sprang in i FOUL 09, ja det var ju dagen som inte fanns just denna lördag, det var i alla fall roligt att träffa Niklas och Elin. Jag klippte håret kortare och la in slingor i hela håret och jag är verkligen nöjd med resultatet.
Jag kom hem till Julia innan hon kom ner till Linköping, det blev lite lunch och sedan lite FB-surf, vad annars. När Julia och Sara kom ner så åkte vi å handla på Maxi. Sedan blev det middag tillsammans med vännerna för att sedan dra vidare till Annas 25årsfest. Det var sååå roligt!



Jag har bott i Linköping i nästan tre år men bara varit ute på stan två gånger, helt galet! Mer utgång tack!
Söndagen blev en bakisdag utan dess like, jobbigt men ack så trevlig, hann med lunch tillsammans med Ida och Sofi och sedan en middag med Julia, Eva och Sara.

Veckan som varit har bara varit fokuserad på jobbet, har känt mig småkrasslig men löst detta med alvedon. Men när torsdagen kom sa min kropp ifrån och jag blev tvungen att åka hem efter halva dagen. Jag har haft hög feber torsdag och fredag, sista febertoppen hade jag i morse vid sextiden och nu känner jag mig helt okej igen förutom den här jävla hostan som är riktigt irriterande.
Idag har jag gjort stan tillsammans med Linnea, det var riktigt trevligt dock var jag inte så pratglad eftersom det är såå ansträngande att prata med min röst, det släppte lite när vi fika, fiket hade en förkylningshonung och det gjorde susen.

Min låtsasmorfar är så dålig nu att han inte är kontaktbar längre och de tillfällen som han är vaken så har han så ont att dem måste söva ner honom igen. Det är verkligen hemskt att en människa ska behöva lida så mycket. Jag önska bara att det fanns en spruta som skulle få honom att somna in och gå vidare till nästa liv.
Vi får se om han överlever helgen, jag ska tända ett ljus för honom ikväll.

På vägen hem från jobbet i onsdags så lyssna jag på P3, vad annars, och fick tips om en duo som jag aldrig tidigare hört talas om. Dem är så bra, Steget heter bandet, två kompisar från Göteborg.

En av sångerna tilltalar mig och beskriver en känsla som jag har:

"Kan jag göra det igen?
Jag har så mycket att förlora.
Vågar jag tro på kärleken?
Vill jag det här?
Kan jag göra det igen?
Jag har så mycket att förlora!
Vågar jag tro på kärleken?
Vill jag det här?"

Det var nog allt för denna gången!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0