Läsglädje

Välkommen tillbaka du saknade läsglädje!
Jag förstår verkligen inte vart min läsglädje har befunnit sig den senaste tiden, har påbörjat böcker men inte läst klart dem. Sådant suuger verkligen.
Den senaste boken jag läste var Eat pray love, jag börja i oktober och avsluta boken nu mars. Det är alldeles för lång tid för att kallas läsning.

MEN så har jag lagt märke till att det är många som har samma bok på sina nattduksbord och jag tänkte att detta måste betyda något.
Tänkte lite på det och sedan nu i lördags så fick jag ett infall och köpte boken.
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann skriven av Jonas Jonasson.
Började läsa den i söndags och hade helt vips läst 130 sidor. Galet rolig, intressant och underhållande bok. Jag älskar när författare har förmågan att på ett snyggt sätt binda ihop dåtid och nutid utan att det känns alldeles för hoppigt. Vilket alltid är en risk när man väljer upplägget som denna bok har.
Boken ger på något sätt en skön skildring av världshistoria och livet kring huvudpersonen Allan.

"Sjövild och galen, en hejdlöst rolig historia om en hundraårig man som är på rymmen" Aftonbladet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0