Skitlån!

Jag har de senaste dagarna eller iofs har jag funderat på det i två månader nu, att jag ska lösa alla mina skitlån så att jag kan börja om från början med mina fasta utgifter som jag faktiskt måste betala. Sedan ska jag även börja pensionsspara och lägga mer pengar på mitt egna sparande. Jag vill ju verkligen bygga om här hemma och kunna göra roliga saker i sommar, t ex som att gå på festival.
Detta kräver pengar, pengar som jag faktiskt med enkelhet skulle kunna få ihop. Jag har räknat ut att jag kan spara 5000kr per månad utan att det ska påverka mitt liv i övrigt mycket. Samt att jag i höst gärna vill åka till New york, många saker som ska göras som kostar en hel del.

Alltså måste jag sanera mina skitlån. Detta är inte så mycket pengar men det innebär att jag får en tajt budget denna månad som kommer. Men jag kanske inte behöver hitta på så mycket dyra saker. Jag står fast vid att jag vill ha fler hemmafester än utgångar. Man kan verkligen ha sååå mycket roligare när man är i en hemmiljö än att springa runt och jaga varandra på krogen. Samtidigt sparar man pengar, win win situation! Me like!

Men jag tänker inte sluta shoppa kläder, punkt! (Så det så mamma!)

Puss


Kommentarer
Postat av: Joachimmaia

A exceptional happy site!

2011-10-24 @ 10:28:12
URL: http://joachimmaia.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0