Ond cirkel

Jag har en dålig dag, vilket oftast innebär att barnen har en dålig dag, vilket innebär att verksamheten har en dålig dag. Vilket gör att jag bli sur, vilket gör barnen sura och gnälliga, vilket ger en skitdålig verksamhet. Ja man kan ju fortsätta i all oändlighet, but why? Fakta är att barn läser av personers humör och lever därefter.

Brandövningen gick jättebra, vi hade en samling innan där vi pratade om att klockan skulle ringa, ringa högt och när den ringde så skulle vi gå ut och ta på oss skorna för att sedan röra oss mot vår uppsamlingsplats.
Men tro fan vad rädda vi pedagoger blev när klockan satte igång, barnen blev paralyserade och sedan gick vi lugnt och sansat ut till trädet. Summan av övningen blev att det gick fort och bra.
Senare under dagen har vi bearbetat denna händelse genom att prata om det samt brutit ihop i olika omgångar. Det är inte lätt när man är liten.

När jag kom hem så fixade jag disken och sedan tillaga jag en hemgjord pytt i panna på de rester som blev över från grillningen. Sååå jäkla gott med touchen av grill, mums mums mums!



Nu ska jag dö lite på soffan, äta en bit mörk mörk choklad och kolla på en film.
Förhoppningsvis ska jag slippa snooza imorgon, morgonen är som sagt väldigt seg för mig nu. Depp!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0