Lite ont ska man genomlida

Ja så sa min svärmor när vi diskutera vilken otur jag haft hittills med graviditeten. Men jag vet inte i vilken romantisk värld jag levde i när jag antog att det skulle vara mer underbart att vara gravid. Som det är nu skulle jag kunna tänka mig ett barn för att slippa genomlida det igen. Dock vet jag att det kommer vara värt det när vi väl står där med vår bebis.

Nu genomlider jag mer av den vanliga smärtan som man kan tänka sig ingår, inga njurbesvär eller blödningar, bara vanliga hederliga foglossningar som får mig att gå som en gammal kärring. Jag sitter ner medan jag smörjer in mig för att inte blir trött i benen. Har en stol vid spegeln för att orka föna hela håret. Jamen du förstår, jag blir trött och pirrig i benen. Dock här kommer det positiva, till nästa vecka så är det normalt att ha gått upp fem till sju kilo under graviditeten. Jag har gått upp sex kilo, toppen toppen toppen. Sådant mår jag bra utav, även fast det är tungt



Nu till något helt annat, mamma ringde idag och berätta att en granne till henne kommer och hjälper oss och kaklar köket. Så najs, i övermorgon ska vi inhandla fog och fix så att det blir genomförbart kanske redan den här veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0