Ojdå!

När barnen på jobbet kissar på sig så säger vi pedagoger; Ojdå, det gör inget, det händer ibland =) Ler så där galet glatt för att minska det pinsamma. Men när jag idag nyste och kissade på mig lite grann då kände jag nog precis så där som barnen gör när deras olyckor sker. Åh jag hade nog inte blivit glad av att någon log mot mig med orden det gör inget, själv hade jag blivit arg och förnärmad. Nu kissade inte jag i mängder som barnen gör men ändå. Nu efteråt kan jag ju bara skratta åt att det hände och i förebyggande syfte träna mina knipmuskler ännu mer än vad jag redan gör. Det är skönt att man ändå kan bjuda på den informationen utan att skämmas samt att få sig ett gott skratt tillsammans med sin älskade.

Här hemma bakas det macarones, ni vet sådana saker som dem gör på Masterchef och i Leilas kök ;) Kommer bild senare.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men jösses, det har jag fasen aldrig tänkt på! Jag skulle inte heller vilja att någon flinar mot mig och kommer med glada tillrop. Hellre ett försiktigt "ska vi hjälpas åt att byta?". Bra tankeställare!

2012-03-29 @ 19:56:34
URL: http://utanpersonligtansvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0